PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
3 (1999) | nr 4 | 119--132
Tytuł artykułu

Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania badań marketingowych

Warianty tytułu
Social and Economical Conditions of Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na społeczny kontekst badań marketingowych, na który składają się przede wszystkim uwarunkowania o charakterze ekonomicznym lub społecznym. Uwzględnienie tych czynników, zdaniem autorów nie tylko ułatwia prowadzenie badań marketingowych, ale również wpływa na ich jakość.
EN
Through marketing research may not be a domain of only one branch of science, that is economics. Its scope enters the field of interest of other branches of science, mainly sociology and social psychology. The persons designing the research ought to possess a particular type of knowledge of sociology and social psychology. Dataching the research from the social context in which it is carried out inevitably causes it to contain numerous mistakes connected with the interpretation of the results. Taking this context into consideration, or, in other words, the awareness of many social and economical conditions, directly influences the quality of the research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
119--132
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010994

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.