PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2 (1998) | nr 3 | 85--105
Tytuł artykułu

Marketing bezpośredni w działalności bankowej

Warianty tytułu
Direct Marketing in Bank Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest uświadomienie roli i znaczenia marketingu bankowego w prawidłowym funkcjonowaniu banku w warunkach rosnącej konkurencji. Świadomość ta nie powinna ograniczać się do potrzeby marketingu w ogóle, lecz pobudzać działania go doskonalące, coraz bardziej zwrócone na potrzeby klienta. Wysoki standard obsługi to niezbędny element orientacji marketingowej w bankowości. W pierwszej części autor przedstawia aktualny poziom działań marketingowych w polskich bankach, opierając się na wynikach badań przeprowadzonych na zlecienie Fundacji Edukacji i Badań Bankowych. W części drugiej omawia ideę marketingu bezpośredniego w działalności bankowej. Marketing bezpośredni staje się kierunkiem doskonalącym jakość usług bankowych, a relacja klient-pracownik banku - podstawowym warunkiem jego powodzenia.
EN
Direct marketing has bigger and bigger influence on bank practices, directing banks towards formation of direct links with a consumer. Growth of competition brings new challenges. Banks have to react much quicker, and a market that they perceive has to be more individualised. Their activities have to be based on such dynamic features as: innovations, elasticity, wide range, and high quality of offered services, their direct character. Starting point for these kind of marketing activities is their current level, which was depicted, in the first part of this work. Critical opinion about hitherto existing bank achievements this field indicates a necessity to look for new formulas, new style, and efficiency on the market. Banks, in order to remain in conditions of competition, will have to reassess already existing marketing strategies, work out and realise the new ones. This awareness should not confine to the needs of marketing in general, but to stimulate activities that could improve it, more and more directed to the needs of a customer. High standard of service is an inevitable element of marketing trend in a banking system. In the second part of this work an idea of direct marketing is described. Direct contacts with a customer are a key element in searching for new marketing activities, which should aim at their efficiency. Direct marketing becomes a new way of improving a quality of bank services and the relation customer - bank employee becomes a basic requirement of its success. Bank employees have a main influence on working out and realising effective marketing strategy, and on the level of quality of bank services rendered to customers. Opinion of customers about the quality of rendered services depends to a high degree on bank employees' knowledge, competence, flexibility, politeness, and abilities. In the end they will be the basis for long-term activities demanding knowledge, discipline, and deep faith in the final success of such
Rocznik
Numer
Strony
85--105
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011025

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.