Warianty tytułu
The Conditions or Running Conflicts in the Distribution Channels
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem analizy jest problem konfliktów występujących w kanałach dystrybucji. Zdaniem autora najistotniejszymi uwarunkowaniami, które mają wpływ na ujawnienie się i przebieg konfliktów kanałach dystrybucji są: postawa członków kanału w różnych aspektach marketingowego oddziaływania na rynek, zajmowana pozycja organizacji w strukturze i hierarchii kanału oraz siły powiązań formalnych i nieformalnych pomiędzy członkami kanału dystrybucji.
Organisations which are run in one channel of distribution often encounter contradictory issues. That is why those institutions may encounter various conflicts. The contents of this article is focused on the conditions of the course of such conflicts. At the same time the author highlights the significance of the bases of the organisation in various aspects of the marketing influence on the market. He also emphasises the roles of the organisations in the hierarchy of the channel and the power of formal and informal connections between the members of the distribution channel. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011097