PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
4 (2000) | nr 4 | 63--73
Tytuł artykułu

Reklama, episteme czy doxa

Warianty tytułu
Advertising - Episteme or Doxa
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Punktem wyjścia w rozważaniach autorki jest pytanie, na ile reklama może wpłynać na odbiorcę. W artykule skupiono się na pierwszym etapie oddziaływania komunikatu reklamowego, czyli jego wpływie na percepcję produktu w umyśle konsumenta oraz wpływie na podejmowanie przez niego decyzji zakupu. Przedstawione zostały modele reklamy oraz podejście psychologiczne działania reklamy na zmysły konsumenta poprzez opisanie koncepcji CIP (Consumer-Information-Processing). Autorka podejmuje próbę odniesienia omawianego tematu do starożytnej myśli filozoficznej Platona, stawiając pytanie: "episteme czy doxa?" (mniemanie czy wiedza?).
EN
The question of to what extent does the advertisement influence its addressee constituted the starting point for this article. The research effectiveness of advertising bring about ambiguity. The article concentrates on the first stage of the advertising communication, that is, on how the customer perceives the product and what influences his/her decision about purchasing this particular product. The author presents advertising models and the psychological approach of the advertisement by means of describing the black box concept as well as the CIP concept. The author also tries to relate the phenomenon of the marketing communication, namely, the advertisement, to Plato's philosophy asking the question - Advertising, is it episteme or a doxa? (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--73
Opis fizyczny
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.