Warianty tytułu
Adverising vs Mass Culture - Cultural Connotations in a Adertisements
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem rozważań jest reklama jako forma komunikowania masowego. Przedstawiono krótki rys historyczny reklamy, a szczególnie jej rozwój w Polsce. Szczególny akcent położono na powiązania reklamy z kulturą.
Advertisements are ephemeral - TV commercials last for about 30 seconds and the advertisements in the press also live short lives, billboards are eye-catching, but we don't concentrate on them. In order for an advertisement to appeal to a customer and to achieve its marketing aim, it must be based on stereotypes typical for a given culture. It is because of the stereotypes that the advertisement influences the image of a company or its product and it subsequently influences the consumers. in this sense, not only does advertising feeds on the mass culture, but also it becomes the integral part of this culture. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
105--115
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011152