PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 930, t. 1 Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa i gospodarki | 24--31
Tytuł artykułu

Standaryzacja produktu w skali międzynarodowej - możliwości i ograniczenia

Warianty tytułu
Product's Standardisation in the International Scale - Abilities and Limitations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W budowaniu strategii produktu na rynku międzynarodowym przedsiębiorstwo powinno uwzględnić wielopoziomowe decyzje dotyczące możliwego zakresu standaryzacji, a także niezbędnej lub wskazanej adaptacji. Rola tych decyzji wzrasta wraz z przechodzeniem przedsiębiorstwa na kolejne etapy internacjonalizacji. W artykule zanalizowano zagadnienie standaryzacji /adaptacji trzech poziomów atrybutów produktu: atrybutów fizycznych, usług towarzyszących i atrybutów symbolicznych.
EN
The article analysed problems of standardisation /adaptation of three levels of product's attributes: physical attribute, accompanying services and symbolic attribute. (M.P.)
Twórcy
Bibliografia
  • Baker M., Hart S.: Product strategy and management, Prentice Hall 1999.
  • Buzzel R.D.: Can you standardize multinational marketing?, w: Global Marketing Management. Cases and Readings, second ed. Addison-Wesley. 1995.
  • Cateora P.R., Graham J.L.: International Marketing, Irwin/McGraw-Hill, 1999.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.: International Marketing, Chicago 1994.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Karcz K.: Marketing międzynarodowy czy międzykulturowy?, w: Marketing and Globalization, pr. zbior. pod red. J. Dado i J.W. Wiktora, AE Kraków 2000.
  • Keegan W.J.: Global Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 1999.
  • Kotler P.: Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control, Englewood Cliffs, NJ, Prentice-Hall, 1989.
  • Mruk H., Rutkowski I.P.: Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  • Schuh A.: Global standardization as a success formuła for marketing in Central Eastern Europe?, Journal of World Business, Summer 2000.
  • Still J.S., Hill R.R.: Adapting products to LDC tastes, Harvard Business Review, March-April 1984.
  • Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Terpstra V., Sarathy R.: International Marketing, The Dryden Press 2000.
  • Usunier J.C.: Marketing across cultures, Pearson Education Limited 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.