Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Product's Standardisation in the International Scale - Abilities and Limitations
Języki publikacji
Abstrakty
W budowaniu strategii produktu na rynku międzynarodowym przedsiębiorstwo powinno uwzględnić wielopoziomowe decyzje dotyczące możliwego zakresu standaryzacji, a także niezbędnej lub wskazanej adaptacji. Rola tych decyzji wzrasta wraz z przechodzeniem przedsiębiorstwa na kolejne etapy internacjonalizacji. W artykule zanalizowano zagadnienie standaryzacji /adaptacji trzech poziomów atrybutów produktu: atrybutów fizycznych, usług towarzyszących i atrybutów symbolicznych.
The article analysed problems of standardisation /adaptation of three levels of product's attributes: physical attribute, accompanying services and symbolic attribute. (M.P.)
Rocznik
Strony
24--31
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Baker M., Hart S.: Product strategy and management, Prentice Hall 1999.
- Buzzel R.D.: Can you standardize multinational marketing?, w: Global Marketing Management. Cases and Readings, second ed. Addison-Wesley. 1995.
- Cateora P.R., Graham J.L.: International Marketing, Irwin/McGraw-Hill, 1999.
- Czinkota M.R., Ronkainen I.: International Marketing, Chicago 1994.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
- Karcz K.: Marketing międzynarodowy czy międzykulturowy?, w: Marketing and Globalization, pr. zbior. pod red. J. Dado i J.W. Wiktora, AE Kraków 2000.
- Keegan W.J.: Global Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 1999.
- Kotler P.: Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control, Englewood Cliffs, NJ, Prentice-Hall, 1989.
- Mruk H., Rutkowski I.P.: Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
- Schuh A.: Global standardization as a success formuła for marketing in Central Eastern Europe?, Journal of World Business, Summer 2000.
- Still J.S., Hill R.R.: Adapting products to LDC tastes, Harvard Business Review, March-April 1984.
- Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Terpstra V., Sarathy R.: International Marketing, The Dryden Press 2000.
- Usunier J.C.: Marketing across cultures, Pearson Education Limited 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011205