Warianty tytułu
The Significance of the Bank's Customer and Personnel in the TQM Concept
Języki publikacji
Abstrakty
W dobie powszechnej konkurencji szansą dla banku może być wysoki poziom jakości. Poziom ten może bank osiągnąć stosując koncepcję zarządzania przez jakość (TQM). Elementami, od których w dużym stopniu zależy powodzenie koncepcji TQM w banku są klient i personel. W artykule wskazano na miejsce klienta w projakościowej polityce banku, kreowanie jakości w świadomości pracowników oraz kulturę jakości. Uzyskanie wysokiego poziomu świadczonych przez bank usług przekłada się na wzrost satysfakcji klienta banku, co w rezultacie powoduje utrzymanie go i nieprzechwycenie przez inny bank. Efekt zmian jakościowych to także podniesienie elastyczności i szybkości reakcji, co może oznaczać uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz podniesienie poziomu identyfikacji pracowników z miejscem pracy (bankiem), co w rezultacie ogranicza zmiany personalne i sprzyja budowaniu stabilnego zespołu pracowniczego.
Due to the intensive competition in the financial services market and as a result of these services being flexible and their applications overlapping it is very difficult for a company to prosper if it provides only a unique and specific product. In this paper we emphasise the significance of the quality of financial services, following the TQM concept. Customers and personnel, are the elements which influence the success of the TQM approach in banking. The interaction between these elements must follow an elaborated and efficient organisational structure. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
167--179
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011225