Warianty tytułu
Tourism as a Field of Building the Competitive Advantage in the Region on the Example of Karpacz
Języki publikacji
Abstrakty
Rosnące potrzeby gmin oraz konieczność pozyskiwania nowych źródeł ich finansowania wywołują konkurencję między gminami. Turystyka jest specyficzną dziedziną konkurencji. Budowanie przewagi konkurencyjnej regionu w turystyce opiera się na posiadaniu określonego zasobu walorów. W artykule omówiono możliwości budowania przewagi konkurencyjnej w turystyce na przykładzie gminy Karpacz.
The raising needs and necessity of gaining new financial sources for them create competition between municipalities. It is connected with searching for an advantage and permanent improvement municipalities competition by their authorities. Tourism occurs to be a specific field of competition. This field of competition can only be used by few areas which have some specific natural resources. The aim of this article is to show possibilities of gaining competitive advantage in municipalities using tourism based on the example of Karpacz. (original abstract)
Rocznik
Strony
152--163
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bednarz T.: Turystyka jako obszar konkurowania regionów (na przykładzie regionów Pomorza Środkowego). W: Konkurencyjność miast i regionów Polski południowo-zachodniej. Red. R. Broszkiewicz. Wrocław: AE 1999.
- Kwiatosz I.: Karpacz 1991-1996, zamierzenia i możliwości. Urząd Miejski w Karpaczu 1997, (maszynopis).
- Markowski T.: Wspieranie wzrostu konkurencyjności w polityce rozwoju regionalnego. W: Gospodarka przestrzenna i regionalna w trakcie przemian. Red. W. Kosiedowski. Warszawa: Fundacja F. Eberta 1996.
- Obrębalski M.: Strategia rozwoju miasta Karpacza - diagnoza prospektywna. Jelenia Góra: Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego SA 1999.
- Wenerska B., Kalisiak M.: Problem konkurencyjności gminy. W: Gospodarka lokalna w teorii i w praktyce. Red. M. Obrębalski. Wrocław AE 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011311