PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 924 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 57--70
Tytuł artykułu

Parki wodne elementem wzbogacającym ofertę turystyczną obszaru

Autorzy
Warianty tytułu
Aqua-Parks as an Element Enriching a Torist Offer of an Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konieczność wzbogacania oferty przez miejscowości i regiony turystyczne kieruje uwagę władz samorządowych oraz potencjalnych inwestorów w stronę rozwoju takich obiektów i urządzeń, jak np. parki wodne, centra rozrywki. Rosnące zainteresowanie wielu gmin w Polsce budową parków wodnych uzasadnia potrzebę poświęcenia więcej uwagi temu problemowi. Stąd też celem opracowania jest określenie oferty parków wodnych oraz przedstawienie zasad planowania i możliwości finansowania tego typu inwestycji, a także sposobów zarządzania tymi kompleksami. Rozważania na ten temat wzbogacono o prezentację doświadczeń niemieckich związanych z budową, finansowaniem i zarządzaniem parkami wodnymi. (abstrakt oryginalny)
EN
Competitiveness of the Polish market makes tourist companies, as well as local and regional authorities, create tourist attractions. One of them is aqua-parks which offer sports and recreation activities, hotels, and catering business. However, the decision to build an aqua-park requires taking several issues into consideration among which market analysis and localisation must be mentioned, as well as the kinds of service, financing investments, and ways of managing a swimming and recreation complex. They are of great significance for that kind of business to function properly on the more and more competitive leisure time market in Poland. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kowalski Z.: Park wodny na komunalnej i turystycznej mapie Polski. Seminarium "Twój park wodny". Karpacz 2001 (maszynopis niepublikowany).
  • Nowakowska A.: Społeczno-ekonomiczne aspekty turystyki. Kraków: AE 1989. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Monografie nr 88.
  • Rapacz A.: Jakość sposobem konkurencji przedsiębiorstw i regionów turystycznych. W: Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku. Pod red. G. Gołembskiego. Poznań: Wydawnictwo AE 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.