Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Managers in a Process of Managing a Strategic Alliance
Języki publikacji
Abstrakty
Menedżer w aliansie jest kluczową osobą, która w głównej mierze przyczynia się do nawiązania a później rozwoju porozumienia partnerskiego. Według badań M.Y. Yoshino i U.S. Rangana sukces aliansu zależy od wykonania przez menedżera w takim porozumieniu pewnej ilości decydujących zadań. Autorzy ci wyodrębnili zestaw wspólnych wszystkim menedżerom zadań, umiejętności i cech. W artykule omówiono te zadania i umiejętności.
A manager in the alliance is a key figure who mainly contributes to the initiation and then development of partnership relations. According to the research carried out by M.Y. Yoshino and U.S. Rangan, it is evident that in order to make the alliance successful the manager should perform, in agreement with the partners, certain key tasks which are common for all managers. Moreover, managers should display some qualities and skills that the article discusses in detail. (J.W.)
Rocznik
Strony
314--320
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Chwistecka-Dudek H., Sroka W.: Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Kraków 2000.
- Kaczmarek B.: Współdziałanie przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo UŁ, Łódź, 2000.
- Spekman R.E., Isabela L.A., MacAvoy T.C., Robets T. III: Creating Strategic Alliances which Endure, "Long Range Planning", Vol. 29, June 1996.
- Vyas N.M., Schelburn W.L., Rogers D.C.: An Analysis of Strategic Alliances: Forms, Functions and Framework, "Journal of Business & Industrial Marketing", Vol. 10,1995, No. 3.
- Yoshino M.Y., Rangan U.S.: Strategic Alliances. An Entrepreneurial Approach to Globalization, Harvard Business School Press, Boston, Massachusettes, 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011350