PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 951 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 51--57
Tytuł artykułu

Implementacja strategii przedsiębiorstwa i jej uwarunkowania

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono znaczenie etapu wdrażania strategii dla skuteczności zarządzania. Zasugerowano, że wyodrębnienie fazy przygotowania i wdrożenia strategii w firmach jest przyczyną niskiej skuteczności zarządzania w wymiarze strategicznym. Integrujący charakter fazy planowania i realizacji ma podejście controllingowe, a zwłaszcza kompleksowa karta wyników. Prześledzono wyniki najnowszych badań nad wpływem cech osobowościowych menedżerów na skuteczne zarządzanie. Zwrócono uwagę, że wyniki tych badań stanowić mogą wzorzec dla kształtowania uwarunkowań podmiotowych zapewniających skuteczną implementację strategii i zmian w przedsiębiorstwie.
EN
This article presents the importance of the implementation stage, which determines the effectiveness of strategic management. It suggests, that the separation of the stage e.g. formulating and implementation of strategy, in the functionally organized firm is the cause of malfunction. Applying the controlling approach, especially the Balanced Scorecard, is the important factor in overcoming the difficulties with the change implementation. Analyzing the outcomes of the latest research on the influence of the managers personality on the efficiency of management. The human aspects of the strategy realization has been stressed. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Romanowska M.: Zarządzanie strategiczne firmą, CJM, Warszawa 1995, s. 4.
  • Piercy N.: Market-Led Strategic Change, Butterworth - Heinemann, London 1993, s. 331.
  • Skutki restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstw w Polsce w dekadzie lat dziewięćdziesiątych. Red. S. Tokarski, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego", 1999 nr 3.
  • Restrukturyzacja przedsiębiorstw w procesie transformacji gospodarki polskiej. T. 1 i 2, red. E. Mączyńska, Wyd. DiG, 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: The Balanced Scorecard Translating Strategy in to ACHOY, Havard Business School Press, Boston Massachusetts, 1996.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Skuteczna karta wyników. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 12.
  • Collins J.: Level 5 Leadership. "Harvard Business Review" 2001 nr 1, s. 70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.