PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | z. 12 | 88--102
Tytuł artykułu

Działania promocyjne na rynku produktów żywnościowych w Polsce

Warianty tytułu
Promotional Activities in Polish Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwo na podstawie prowadzonych badań marketingowych gromadzi informacje na temat potrzeb i preferencji klientów, potencjalnych nabywców produktów (żywnościowych i innych). Opierając się na przeprowadzonej diagnozie rynku, w przedsiębiorstwie opracowywane są instrumenty polityki promocyjnej. Tematem artykuł były właśnie różnorodne narzędzia wykorzystywane w dziedzinie promocji. Autor rozpoczął od omówienia sposobu opracowania programu promocyjnego, a w dalszej części scharakteryzował, jego zdaniem najważniejsze instrumenty promocyjne: reklamę, promocję dodatkową, czyli uzupełniającą (sales promotion), public relations, sponsoring, sprzedaż osobistą oraz merchendising. Na koniec przedstawił sposób wykorzystania targów, wystaw oraz konkursów w promowaniu polskich produktów. Realizację polityki promocyjnej, jako integralnej części strategii marketingowej, autor odniósł i przedstawił na przykładzie rynku żywnościowego w Polsce.
EN
In the conditions of free market economy in Europe and introduction of global marketing by multinational companies, considered and effective promotional policy of Polish companies becomes very important. There is a great necessity of wider application of all kinds of programms supporting the image of Polish food products on Polish and foreign markets. In their promotional policies companies take the opportunity of different instruments, especially: advertising, additional promotion, public relations, sponsoring, direct selling and merchendising. Advertising gains an important position in the process of creating product image. There is a clear correlation between the type of product and the nature of the advertising. Basic food products tend to be advertisied by means of rational thinking. In case of luxury food products advertising strategy should focus on creating special atmosphere surrounding the advertised product. Fairs, exhibitions and competitions gain prime importance in creating the image of polish food products both on the domestic and foreign markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
88--102
Opis fizyczny
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.