Warianty tytułu
Planning an Advertising Campaign in Enterprise Management
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu autor podejmuje próbę zdefiniowania i uporządkowania kluczowych pomysłów związanych z planowaniem kampanii reklamowej. Przedstawia plan takiej kampanii argumentując, że jest on fundamentalnym narzędziem zarządzania. Opracowanie zawiera także metodyczne i organizacyjne zasady planowania kampanii reklamowej oraz opis jej skuteczności.
The problems associated with planning an advertising campaign are an issue of fundamental theoretical and practical importance. Given the dynamic development of the media and advertising markets, one problem is how to use an advertising campaign plan as an effective management tool. In this article an attempt is made to define and order the key concepts connected with planning an advertising campaign. It is shown that an advertising campaign plan is a fundamental management tool. The article considers the organisational and methodological bases for planning an advertising campaign, as well as its effectiveness. An appropriately prepared advertising campaign plan is a factor influencing the effectiveness of advertising activities and thus the activities of the enterprise on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--124
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ackoff R.L. [1973], Zasady planowania w korporacjach, PWE, Warszawa.
- Advertising. Its Role in Modern Marketing [1993], W.S. Dunn, A.M. Barban, D.M. Krugman, L.N. Reid, Dryden Press, Chicago.
- Arens W., Bovee C.L. [1994], Contemporary Advertising, Richard D., Irwin Inc., Homewood, Ill.
- Backer S. [1988], The Advertiser's Manual, John Wiley and Sons, New York.
- Chauvet A. [1997], Metody zarządzania. Przewodnik, Poltext, Warszawa.
- Dictionary of Business English [1989], pod red. J.H. Adama, Longman York Press, England.
- DuBrin A.J. [1986], Essentials of Management, South-Western Publ. Co, Cincinnati.
- Filasiewicz A. [1977], Prognoza. Program. Plan, WP Omega, Warszawa.
- Garlicki J. [1995], Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa.
- Gościński J. [1977], Zarys teorii sterowania ekonomicznego, PWN, Warszawa.
- Gościński J. [1982], Sterowanie i planowanie, ujęcie systemowe, PWE, Warszawa.
- Griffin R.W. [1996], Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
- Gruszecki T. [1979], O prakseologicznych aspektach procesu planowania gospodarki, "Zarządzanie", nr 3.
- Gruszecki T. [1980], Podejście metodologiczne do badania procesu planowania gospodarczego, Instytut Organizacji i Doskonalenia Kadr, Warszawa.
- Kall J. [1994], Reklama, PWE, Warszawa.
- Koontz H., O'Donnell C., Weihrich H. [1984], Management, Mc Graw-Hill Book, New York.
- Kreikebaum H. [1996], Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
- Krupski R. [1993], Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum, Wrocław.
- Łodziana-Grabowska J. [1996], Efektywność reklamy, PWE, Warszawa.
- Mazur A. [1987], Strategia i taktyka reklamy [w:] Reklama w działalności marketingowej, praca zbiorowa, PTE, Warszawa.
- Ozbekhan H. [1973], Thoughtson the Emering Methodology of Planning, University of Pensylvania, Philadelphia.
- Piekarz H. [1991], Efekt organizacyjny jako kryterium oceny systemu wytwórczego, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, seria: Monografie, nr 102, Kraków.
- Pietraszewski M. [1993], Planowanie działalności gospodarczej. Biznesplan, Wyd. Empi. Poznań.
- Porwit K. [1979], Metody i techniki planowania, Szkoła Główna Planowania i Statystyki. Warszawa.
- Primary Contact prezentuje: Żelazne reguły skutecznej reklamy [1992], Businessman-Magazine, nr 8.
- Rosania T.M. [1995], Reklama. Przewodnik dla studentów, Wyd. Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Warszawa.
- Schwalbe H. [1993], Marketing w małych i średnich firmach, Wyd. Prawne, Warszawa.
- Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E. [1995], Marketing w zarządzaniu firmą handlową. PWE, Warszawa.
- Stabryła A. [1995], Podstawy zarządzania firmą, PWN, Warszawa-Kraków.
- Stabryła A. [1996], Zarządzanie rozwojem firmy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków.
- Stoner J.F., Wankel Ch. [1992], Kierowanie, PWE, Warszawa.
- Strategor [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
- Szlaszewska J. [1965], Zasady planowania i organizowania kampanii reklamowych, PTE. Warszawa.
- Sztucki T. [1995], Promocja. Reklama. Aktywizacja sprzedaży, "Placet", Warszawa.
- White R. [1996], Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi? Wyd. Businessman Book, Warszawa.
- Zabielska I. [1996], Słuchanie konsumenta, "Marketing w praktyce", nr 11.
- Zieleniewski J. [1982], Organizacja zespołów ludzkich - wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011589