PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 577 | 147--162
Tytuł artykułu

Wybory strategiczne a cykl życia sektora

Warianty tytułu
Strategic Choices and the Life Cycle of a Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania rynkowe nad cyklem życia są często używane jako narzędzie analizy strategicznej oraz do formułowania strategii dla przedsiębiorstw. W opracowaniu omówiono proces kształtowania strategii począwszy od diagnozy różnych faz cyklu życia sektora, przez podjęcie próby użycia opcji strategicznych zapewniających optymalne wykorzystanie zasobów firmy.
EN
Research on market life cycle is often used both as a tool of strategic analysis and to formulate strategies for enterprises and strategic business units.Strategy formulation should begin with a diagnosis of the different phases of a sector's life cycle, followed by an attempt to use strategic options which make optimal use of a firm's resources in a given system of external conditions (environment). If the above factors are taken into account an enterprise can generate a competitive advantage, allowing it to survive and grow. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
147--162
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dess G., Miller A., Strategic Management, McGraw-Hill, 1993.
  • Kotler P., Marketing Management, 5th ed., Englewood Cliffs, Prentice Hall, New York 1984.
  • Porter M.E., Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, Free Press, New York 1980.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  • Sopińska A., Problem przewag konkurencyjnych we współczesnej gospodarce, "Przegląd Organizacji" 1998, nr 6.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie .Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa, 1995.
  • Szalański M., Diagnozowanie organizacji przy wykorzystaniu teorii równowagi organizacyjnej, "Przegląd Organizacji" 1998, nr 5.
  • Thomson jr A.A., Strickland A.J.III, Strategic Management, Cocepts and Cases, 7th ed., Richard D. Irwin, New York 1993.
  • Gliński B., Kuc R., Szczepankowski P., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011639

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.