Czasopismo
2000
|
nr 13 Uwarunkowania środowiskowe strategii marketingowych w wybranych sektorach gospodarki
|
87--109
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Competitive Position of Banks in the Financial Services Sector as a Factor of Choosing their Marketing Strategies
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnich latach system bankowy w Polsce przeszedł dynamiczne zmiany. Proces ten związany jest z rozwojem konkurencyjności na rynku finansowym. W opracowaniu przedstawiono specyfikę polskiego rynku bankowego oraz zwrócono uwagę na zjawisko konsolidacji w sektorze bankowym. Omówiono także strategie konkurencji banków, podkreślono, że ze względu na przyłączenie Polski do UE rodzime banki muszą zaakceptować nowe warunki aktywności i szeroki zakres konkurencyjności.
The banking system in Poland has undergone coming through some very dynamic changes. This process is connected with the development of the competition on the financial markets. The banks have to react faster, so the process of taking decisions is more complicated. Due to the access of Poland to the UE, home banks will be pressed to accept new conditions of activity and wide range of competition. The principles of marketing orientation have to be put into practical management. The results of the same marketing strategies may be different in the case of the sole banks. These differences are the effect of these market conditions: the competitive position of banks, the level of competitions on financial market and market advantages. (original abstract)
Rocznik
Strony
87--109
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011684