Czasopismo
2000
|
nr 13 Uwarunkowania środowiskowe strategii marketingowych w wybranych sektorach gospodarki
|
53--69
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Key External Factors of the Competitive Strategy of the Foreign Enterprises on the Polish Market
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu omówiono główne czynniki zagranicznego otoczenia zewnętrznego istotne dla strategii przedsiębiorstw działających w Polsce: czynniki rynkowe, kosztowe, konkurencyjne i polityczne. W zakończeniu opisano miejsce strategii konkurencji w międzynarodowym profilu strategicznym przedsiębiorstwa.
First of all these are the external factors which influence the competitive behaviour of the foreign enterprises on the Polish market. These conditions are market, cost, competitive and political factors. They form the international strategic profile of the enterprises and influence the aims and competitive instruments the enterprises use. The influence of these factors on the competition of the foreign enterprises on the Polish market focuses in the proceses of globalization, European integration and opening of the Middle-East Europe markets for the international exchange and direct investments.In this paper the influence of these factors on the international strategic profile of the foreign enterprices in Poland has been presented as well as the influence on the competitive behaviour of the enterprises, their aims, competitive instruments and methods of sustaining the competitive advantage within the Polish, European and global market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
53--69
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011690