PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 5 | 129--138
Tytuł artykułu

Podstawy i etapy budowania lojalności w kanałach dystrybucji

Autorzy
Warianty tytułu
Base and Stages of Building the Loyality in the Distribution Channels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono istotę i znaczenie lojalności, determinanty lojalności oraz etapy i sposoby budowania lojalności klientów instytucjonalnych.
EN
The article presents the gist and the significance of the loyalty of institutional customers in their contacts with suppliers. It was assumed that loyalty is shaped by the level of the customer service, the satisfaction of the hitherto purchases and the image of the supplier. While discussing the process of building the loyalty of institutional customers, there were isolated the following stages: establishing of the customers' data base, performance of the segmentation, investigation on the purchasers' expectations and preferences, inauguration of actions and measures aimed at building a long year relation and the control of the efficiency of the measures targeted at building the customer's loyalty.
Rocznik
Numer
Strony
129--138
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczyk M., CRM - czyli wiem, czego chcę, Modern Marketing, nr 6/2000.
  • Bagachi K., Virum H., European Logistics Alliances: A Management Model, International Journal of Logistics Management 1/1996.
  • Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją. Praktyka logistyki biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1966.
  • Ciesielski M., Strategie logistyczne przedsiębiorstw, AE, Poznań 1998.
  • Dobski P., Baza danych, Marketing w praktyce, nr 1/1998.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  • Ganesan S., Determinants of Long - Term Orientation in Buyer Seller Relationships, Journal of Marketing, Vol. 58, April 1994.
  • Goncalves K.P., Services Marketing. A Strategic Approach, Prentice-Hall, Inc., New Yersey 1998.
  • Iwicka E., EECR - Efektywna strategia obsługi klienta, Marketing Serwis nr 1/1997.
  • Knox S., Loyality - Based Segmentation and the Customer Development Process, European Management Journal, December, 1998.
  • Kumar N., The Power of Trust in Manufacturer - Retailer Relationships, Harvard Business Review, November-December 1996.
  • Leksykon marketingu, pod red. J. Altkorna, T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  • Lisowski J., Określić satysfakcję klienta. Marketing w praktyce, nr 5/1999.
  • Marketingowe testowanie produktów, praca zbiorowa pod red. S. Sudoła, J. Szymczak, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000.
  • Mędrzycka E., Partnerstwo w handlu, Życie Handlowe, lipiec 1999.
  • Przybyłowski K., Hartey S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing,. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Rosenbloom B., Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press, Orlando 1995.
  • Seines F., An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty. European Journal of Marketing, Vol. 27, No 9, 1993, s. 19-35.
  • Zachara M., CRM i nowoczesny marketing,-Modern Marketing, nr 3/2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.