Warianty tytułu
Adjustment of Distribution Channels of Bank's Services in Poland to the Competition of Banks of the European Union on the Example of Internet
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł poświęcono zagadnieniu rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce ze szczególnym zwróceniem uwagi na wykorzystanie Internetu w świadczeniu usług bankowych. Omówiono stan bankowości elektronicznej w Polsce na tle rozwiązań w Unii Europejskiej, wymagania techniczne stawiane przy instalacji Internetu oraz zakres usług bankowych dostępnych poprzez Internet w Polsce. Dokonano oceny elektronicznych kanałów dystrybucji usług bankowych poprzez ukazanie zalet i wad z punktu widzenia banku i jego klienta.
Internet is the system of electronic connections between a company (or an individual client) and a bank. It enables such services like: order to pay, order to collect, bank transfer, reviewing in the balance of an account, which improves management of the corporate finance. Moreover, the electronic bank's systems give possibilities of quick access to different financial information. The article presents the list of services accessible in Internet as well as disadvantages and advantages of the system. Furthermore there are performed examples of the services and costs of the systems offered in Poland. (original abstract)
Rocznik
Strony
21--39
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011959