Czasopismo
2002
|
nr 941, t. 1 Agrobiznes 2002 : przemiany w agrobiznesie i obszarach wiejskich oraz ich następstwa
|
291--297
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Organization of Product Innovation Process and Directions of its Changes in Food Industry Companies
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie organizacji procesu innowacji produktowych w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego i wskazanie na pewne jej nieprawidłowości. Badania empiryczne przeprowadzono, z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety, w siedmiu przedsiębiorstwach Polski Północno-Wschodniej funkcjonujących w branżach: mięsnej, mleczarskiej, przetwórstwa owocowo-warzywnego i cukierniczej. (fragment tekstu)
In the investigated food industry companies there is applied permanent division of product innovation process on stages, but omitting the most important stages such as: determinationof future market needs, market test of new product' concept and trial product' test. In realization of the process dominates technological approach - members of teams angaged in product development are technologists and main technologists coordinates work of a new product team. The investigated companies reached for rather cheap and easy for approach sources of information useful in improvement of existing products. Gained information was rather general and sometimes divergent and condradictory. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
291--297
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Baruk J.: Organizacyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Brzeziński M. (red.) Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. Difin. Warszawa. 2001.
- Grzybowska В., Juchniewicz M., Pasternak K.: Organizacyjno-kadrowe uwarunkowania innowacji produktowych w przemyśle spożywczym. Materiały Konferencji Naukowej nt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie. ART. Olsztyn. 1999.
- Haffer M.: Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych. UMK. Toruń. 1998.
- Kotler Ph.: Marketing Management. Chapt. 12 - Developing, Testing Launching New Products and Services. Prentice-Hall. Englewood-Cliffs. 1991.
- Łobejko S.: Badania rynku w procesie kształtowania nowego produktu, [w:] Sosnowska A. (red.) Zarządzanie nowym produktem. SGH, Warszawa. 2000.
- Madiąue M.A., Zirger B.J.: A Study of Success and Failure in Product Innovation: The Case of the U. S. Electronics Industry. IEEE Transactions Engineering Management. 1984.
- Morse S.: Successful Product Management, Chapter 9: Developing new products. 1994.
- Pasternak K.: Zasady procesu tworzenia wyrobu żywnościowego. Materiały Konferencji Naukowej nt. Technologiczne elementy strategii rynku żywnościowego. Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Sekcja Ekonomiczna. Warszawa. 1995.
- Urban S.: Stan przemysłu spożywczego w Polsce i jego funkcje w okresie przemian. Roczniki Naukowe SERiA, t. II. z. 1. Warszawa-Poznań-Zamość. 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012024