Czasopismo
2002
|
nr 951 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce
|
378--390
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł zawiera analizę sukcesów polskich małych przedsiębiorstw. Sukcesy małych przedsiębiorstw są zależne od sytuacji ekonomicznej kraju, zewnętrznych warunków funkcjonowania i kultury przedsiębiorczej. Jednakże najważniejsze są czynniki wewnętrzne takie jak: profesjonalne przygotowanie samych przedsiębiorców, dobry pomysł, nowoczesne zarządzanie firmą, korzystanie z różnorodnych źródeł wiedzy naukowej, technicznej i technologicznej oraz innowacyjność.
The paper presents the analysis of success small Polish enterprises. The success of small enterprise depends on economic situation, outside conditions & the entrepreneurial culture. But the most important are: professional preparation of the entrepreneurs, good idea, modern strategic management, skills and resources for taking advantage of scientific, technical, technology data, innovation. (original abstract)
Rocznik
Strony
378--390
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Błaszczak A.: Na początek trzeba zainwestować. "Rzeczpospolita", Ekonomia i Rynek, nr 36/12.02.2001 r.
- Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1999 r.
- Leśniewska Z.: Wittchen wylansował swą marką galanterii. "Profit" nr 2/luty 2002.
- Jakubów L.: Społeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
- Matuszczak T.: Anatomia sukcesu. "Businessman", maj 2001 r.
- Michalski A., M.J.: Z garażu na salony. "Rzeczpospolita", Dobra Firma, 27.11.2001 r.
- Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1997 r.
- Obłój K.: Trzy pytania strategiczne, "Nowe Życie Gospodarcze", nr 10/1998 r.
- Pisera R.: Z polską metką. "Newsweek", 10.02.2002 r.
- Remisiewicz M., Boruc R., Romański W.: Z damskiej szafy. "Businessman", luty 2002.
- Szoszkiewicz A.: Światło z Jacentowa. "Businessman", luty 2002.
- Urbanowska-Sojkin U.: Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999 r.
- Wrabec P.: Nie zabije, to wzmocni. "Newsweek" 09.09.2001 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012056