PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw | 122--131
Tytuł artykułu

Zaufanie jako istotny składnik kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka skoncentrowała uwagę na jednym z elementów kapitału intelektualnego jakim jest zaufanie. Określiła pozycję zaufania w procesie budowy przewagi konkurencyjnej. Referat kończy stwierdzenie, że zaufanie będąc składnikiem kultury organizacyjnej, reputacji rynkowej oraz relacji międzyorganizacyjnych, ułatwia przebieg procesów związanych z zarządzaniem wiedzą, prowadząc jednocześnie do pomnażania kapitału intelektualnego.
EN
A trust is necessary to build the knowledge - oriented culture, which enables knowledge share processes in the organisation. It is a part of the firm's reputation also, especially in the employee - employer relationships. A trust may decreases transaction costs in the interorganisation relations and makes easier organisation learning processes. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Davenport T., Prusak L. (1998): Working Knowledge, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Dyer J., Singh H. (1998): The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "Academy of Management Review", Vol No. 4.
  • Fombrun Ch.J. (1996): Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Głuszek E. (2001): Zarządzanie zasobami niematerialnymi, Rozprawa doktorska niepublikowana, AE Wrocław.
  • Gulati R., Nohria N., Zaheer A. (2000): Strategic Networks, "Strategic Management Journal", Vol. 21.
  • Kale P., Singh H., Perlmutter H. (2000): Learning and Protection of Proprietary Assets in Strategic Alliances: Building Relational Capital, "Strategic Management Journal", Vol. 21.
  • Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Ross J., Roos G., Dragonetti N., Edvinsson L., (1997): Intellectual Capital. Navigating the New Business Landscape, MacMillan Business, London.
  • Sveiby K. (1997): The New Organizational Wealth, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco.
  • Weigelt K., Camerer C. (1988): Reputation and Corporate Strategy: A review of Recent Theory and Applications, "Strategic Management Journal", Vol. 9.
  • Wiig K.M. (1997): Integrating Intellectual Capital and Knowledge Management, "Long Range Planning", Vol. 30.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012192

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.