Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Product Life Cycle Costing in Creating Company Value
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono istotę kosztów cyklu życia produktu. Przedstawiono znaczenie rachunku kosztów życia produktu w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa.
In this article the author shows how product life cycle costing can be applied to enhance company value. There are several applications of the cost accounting model in creating company value. The author at three of them which in his option are the most important i.e.: facilitaing analysis of strategy from perspective of creating company value, determining the optimal moment of introducting product into the market and withdrawing its from the market, facilitaing analysis of cost influencing factors which depends the height of costs anf free cash flows on. In the article each of these problems is depicted in detail. (original abstract)
Rocznik
Strony
26--38
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dhillon B.S.: Life Cycle Costing. New York: Gordon and Breach Science Publishers 1989.
- Jaruga A., Nowak W.A., Szychta A.: Rachunkowość zarządcza. Koncepcje i zastosowania. Łódź: SWSzPiZ, Absolwent 1999.
- Obłój K., Trybuchowski M.: Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN 1996.
- Ryan B.: Strategic Accounting For Management. London: The Dryden Press 1995.
- Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa - Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012203