Warianty tytułu
The Use of the Internet for Marketing Communication Purposes
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł analizuje wykorzystanie Internetu przez polskie przedsiębiorstwa dla celów komunikacji marketingowej. Internet posiada cały zestaw narzędzi, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez firmy. Z punktu widzenia komunikacji największe znaczenie mają: poczta elektroniczna (e-mail) i system World Wide Web (WWW). Poczta elektroniczna używana jest przede wszystkim do komunikacji z klientami przedsiębiorstwa, natomiast World Wide Web jako źródło informacji (pozyskiwania danych) oraz medium reklamowe. Autor przedstawia także opinie przedsiębiorstw o komunikacyjnych możliwościach Internetu.
The paper analyses the use by Polish companies the global Internet network for marketing communication purposes. The structure of Polish companies using the network to accomplish internal goals is presented. The paper shows the purposes for which the Internet is used in companies and most popular Internet applications. Two of the latter are more thoroughly examined: the electronic mail (e-mail) and the World Wide Web system (WWW). The author enumerates as well the benefits coming from the use of this new medium. It turns out that these benefits depend on several factors, especially on the number of computers in a given company able to communicate with the Internet and the fact of possessin the own WWW service. It is also important to develop and implement the WWW service. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
141--149
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012247