Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Analytical CRM - the Basis for Building Competitive Advantage
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule opisano zastosowanie strategii Customer Relationship Management jako podstawę budowania przewagi konkurencyjnej. Strategie zarządzania opartą na CRM nie można wprowadzać, wykorzystując jedno kompleksowe rozwiązanie IT, wdrażane metodą top-down. Zdaniem autorów o wiele lepsze skutki daje budowanie tej strategii metodą niewielkich dobrze zorganizowanych i dających się zarządzać projektów "oddolnych".
Because many CRM projects did not live up to expectations, former CRM fascination has been replaced by discouragement and fear of repeating others' failures. Implementation of CRM systems in Poland generally concentrates on the operational part of CRM. Lagging behind is interest in understanding the patterns of customers behaviour, often hidden in existing transactional data. This article discusses the concept of management strategy based on analytical CRM, implemented not as a single large IT project, but rather as a number of "rank and file" phases or smaller projects. In the final phase, the experience and results from these smaller projects can be combined to provide a full CRM solution. This approach enables better cost control and a more successful overall implementation. The article also contains detailed discription of the phases (customer segmentation phase, cross-selling phase, phase of gaining new customers with the usage of external sources). The basis of this discussion is IMPAQ's experience from projects implemented in the financial services sector. (original abstract)
Rocznik
Strony
110--115
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012376