Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in Health Care Organizations on the Base of Poll Research
Języki publikacji
Abstrakty
W prezentowanym badaniu ocenie respondentów poddano pięć narzędzi marketingowych takich jak: produkt, cena, dystrybucja, promocja i personel. Za kryterium przyjęto sposób ich wykorzystania w zarządzaniu i oferowaniu usług.
This paper presents how marketing is adopted in health care organizations in Poland after the transformation process. It describes these problems on the base of poll research. So we can see how this organizations create marketing tools: product, price, promotion, place and personnel. On the base of information from health care managers the author shows the main factors of creation success in the sector. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
73--83
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Iwankiewicz-Rak B.: Identyfikacja cech marketingu organizacji non-profit. Wrocław: Wyd. AE 1999.
- Iwankiewicz-Rak B.: Marketing organizacji niedochodowych. Wrocław: Wyd. AE 1997.
- Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
- Sudman S.: Applied Sampling. Oriando Academics Press 1976, s. 87. Cyt za: Badania rynkowe i marketingowe. Pod red. J. Kramer. Warszawa: PWE 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012419