PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw | 13--22
Tytuł artykułu

Strategiczne, organizacyjne i społeczne konsekwencje e-zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Popularny obecnie elektroniczny system zarządzania w warunkach globalizującej się gospodarki, wspierający pracę menadżerów określa się mianem e-zarządzania. Autor przedstawił proces przeobrażeń w zarządzaniu przedsiębiorstwem, w efekcie zastosowania zintegrowanych systemów informatycznych. Omówił przemiany w dziedzinie wyborów strategicznych firmy i na tym tle rozważył przeistoczenia struktur organizacyjnych przedsiębiorstw. Zmiany strategii i organizacji przekształcają z kolei system społeczny przedsiębiorstwa, przede wszystkim modyfikują zachowania kierownicze i metody wynagradzania pracowników. Na koniec autor sformułował uwagi na temat przypuszczalnych zmian w systemie społecznym przedsiębiorstwa.
EN
Electronic management is name of modern management taking advantage computerized information system. Improvement of activity of enterprise is purpose and drop of cost of this activity. Exchange and they force processing of information strategy of cooperation application and intelligent organizational structures. Changes of strategies and they transform system of social enterprise organization, first of all, forceful managerial behaviour modify and methods of remuneration of employees (staff). (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Banaszyk P., (1998): Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Wyd. AE, Poznań.
  • Banaszyk P., (2002): Podstawy organizacji i zarządzania, Wyd. WSHiiR, Poznań.
  • Benchimol G., (2001): E-organisation. Mode d'emploi, Les Editions d'Organisation, Paris.
  • Bieniok H., Rokita J., (1984): Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Brilman J., (2002): Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Buzzel R., Quelch J., Bartlett C., (1995): Global Marketing Management, Addison-Wesley Publy New York.
  • Chancellor E., (2002): Sold out, The Guardian Europe, 27.06., London, http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4449225,00.html.
  • Devillard O., (2001): Coacher. Efficacité personnelle et performance collective, Dunod, Paris.
  • Groth U., Kammel A. (1993): Lean Management: langfristige Zusammenarbeit von Herstellern und Zulieferern, "Management Zeitschriftt", nr 3.
  • Handy Ch., (1996): Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Leleu P., (1995): Le Developpement du potenciel des managers, L'Harmattan, Paris.
  • Nippa M., Picot A. (1995): Prozessmanagement und reengineering, Campus Verlag, Frankfurt.
  • Plasse M., (2001): Le déclin du modele pyramidal, http://www.users.imaginet.fr/~mplasse/.
  • Porter M., (1984): Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Quinn J.B. (1992): Intelligent Enterprise: A Knowledge and Service Based Paradigm for Industry, The Free Press, New York.
  • Sabat J. (2001): http://www.finanse.info.pl/pytania/index.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.