Warianty tytułu
The Significance of Mountain Guides in Environmental Education
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule skoncentrowano rozważania na dwóch pytaniach: 1) czy są podstawy, by przyznać przewodnikom górskim szczególną rolę w prowadzeniu edukacji środowiskowej? 2) Czy system kształcenia przewodników przygotowuje ich właściwie do wypełniania tego zadania? Wnioski, jakie wynikają z przeanalizowania powyższych problemów powinny, zdaniem autora, służyć poprawie jakości pracy przewodnickiej, tak z punktu widzenia ogólnospołecznego, jak i indywidualnego klienta.
In this paper, the author discusses two main questions: 1) Are there any premises to admit that mountain guides can and ought to play an important role in environmental education? 2) Does the system of training prepare mountain guides properly to fulfil this task? Considering: the principles of environmental education, the importance of mountain ecosystems, changes in mountain tourism and very special relationship between mountain guide and tourists; the author answers the first question affirmatively. Then, after analysing the present system of the mountain guides' training the author concludes that this system should be improved and proposes several tools to achieve it. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--74
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012506