Warianty tytułu
Price Trends in Distribution Channels
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka w opracowaniu omawia elementy kształtujące siłę i pozycję przetargową uczestników kanałów dystrybucyjnych oraz ich wpływ na wysokość ceny końcowej. Analizuje ponadto marżę zysku handlowego oraz uzyskane rabaty.
Final price (ultimate or sales price) expresses the value of an object of an exchange transaction, usually in cash terms. According to the marketing price concept, prices should be based on both the interests of firms selling products and final purchasers. Prices should be adjusted in accordance with the requirements of the target market and other market instruments. The method used to set prices essentially depends on the kind of distribution channel involved. In this article, the author describes those factors which determine the bargaining power of the participants of distribution channels and their impact on the final price, trade profit margin and discounts obtained. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
113--120
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Białecki K., Marże - jakie i kiedy, "Businessman Magazine" 1996, nr 12.
- Karasiewicz G., Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa 1997.
- Kłosiewicz U., Uciążliwe aspekty współpracy z sieciami handlowymi, "Marketing" i Rynek" 2000, nr 2.
- Raport o stanie handlu wewnętrznego w 1998 r., Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 1999.
- Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1966.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012516