Warianty tytułu
Product as a Factor Shaping Consumers' Behaviour
Języki publikacji
Abstrakty
Tematem opracowania jest kwestia postrzegania produktów i oceny produktów przez konsumentów, oraz wpływ pewnych elementów tych produktów na decyzje rynkowe. W artykule przeprowadzono analizę tych problemów na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 1997 r w województwach: krakowskim, katowickim, bielskim, legnickim, wałbrzyskim i wrocławskim.
The paper deals with the effects of a product and its individual components on consumers' behaviour in Poland. The analysis is based on the results of questionnaire surveys carried out in 1997. The results show that the important criterion when making market decision is the brand of a product. Its power depends, however, on the market segment. Another important factor is the appearance of a product, although its effectiveness in various target markets is also different. Other elements of a product exert lesser influence on consumers' behaviour. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--70
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1994.
- Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
- Hawkins D.I., Best R.J., Coney K.A., Consumer Behavior. Implications for Marketing Strategy, Irwin, Boston 1989.
- Henry W., Motivation Research, Crosby Lockwood, London 1958.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
- Monroe K.B., Pricing, Making Profitable Decision, McGraw Hill, New York 1979.
- Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, PWN, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012545