PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 581 | 63--72
Tytuł artykułu

Postrzeganie banków przez klientów indywidualnych - mapy percepcji

Autorzy
Warianty tytułu
Individual Clients' Perceptions of Banks - Perception Maps
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono mapy percepcji zbudowane na podstawie ocen różnych czynników, realizowanych przez klientów banków. Badaniami objęto użytkowników 14 banków działających na terenie Krakowa i większych miast byłego województwa krakowskiego na przełomie lat 1998 i 1999.
EN
One of the most important factors determining an individual client's choice of bank is its image, together with the opinions of that bank in the community. The way a bank is perceived, however, is a very complex procedure. Banks are evaluated on the basis of clients' general satisfaction with their services. The level of satisfaction can be affected by such factors as the interest rate on deposits and credits, and also by the speed of service, the pleasantness of staff, and even the accessibility of the bank - its location, the number of branches and opening hours. One basic, popular instrument for determining a bank's performance and making comparisons with competing banks are perception maps. In the present article, the author explains how perception maps are constructed and looks at how they are used in bank evaluations. The author presents her own research results, illustrating clients' perceptions of fourteen banks operating in Małopolska. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--72
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Błuszkiewicz J., Popyt na konta osobiste, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 1.
  • Glińska-Neweś A., Kreja A., Polski bank w oczach klienta, "Marketing w Praktyce" 1997, nr 6.
  • Harasim J., Kryteria wyboru i oceny banku, "Marketing w Praktyce" 1997, nr 4.
  • Jakubowski P., Jak cię widzą, tak odbierają, "Marketing w Praktyce" 1997, nr 1.
  • Sielicki J., Polak w banku, "Marketing w Praktyce" 1999, nr 5.
  • Wojdacki K., Preferencje nabywców usług bankowych, "Marketing i Rynek" 1995, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.