PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 581 | 81--91
Tytuł artykułu

Strategie wejścia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek

Autorzy
Warianty tytułu
The Strategic Entry of Foreign Enterprises onto the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W latach 90. najczęściej wykorzystywaną formą wchodzenia na rynek polski przez przedsiębiorstwa zagraniczne było joint venture, rozwijała się także kooperacja oparta na franchisingu. Autorka w opracowaniu wskazuje alianse jako strategię wejścia inwestorów zagranicznych na rynek polski.
EN
In this article, the author describes the nature and conditions of the internationalisation of enterprises, paying particular attention to the Polish economy. She then goes onto discuss the strategies adopted by enterprises to gain entry onto foreign markets and the role and significance of strategic alliances. She also looks at joint ventures, franchising and partial company buy outs as the most popular entry strategies adopted by foreign investors on the Polish market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
81--91
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berekoven L., Internationales Marketing, Verlag Neue Wirtschaftsbriefe, Herne-Berlin 1985.
  • Cygler J., Alianse strategiczne - atrakcyjna broń w działalności ponadnarodowej, "Przegląd Organizacji" 1995, nr 4.
  • Drucker P., Niebezpieczne joint venture, "Zarządzanie" 1990, nr 2.
  • Działalność gospodarcza spółek z udziałem kapitału zagranicznego w 1998 r., Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Warszawa 1999.
  • Meffert H., Bolz J., Internationales Marketing Management, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart-Berlin-Koeln 1994.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1994.
  • Root F.R., Entry Strategies for International Markets, Lexington Books, D.C. Heath, Lexington-Massachusetts-Toronto 1987.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996.
  • Wiktor J.W., Internacjonalizacja a marketing międzynarodowy. Przesłanki rozwoju orientacji zagranicznej przedsiębiorstw [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, pod red. nauk. J.W. Wiktora, AE w Krakowie, Kraków 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.