Warianty tytułu
A Method for Implementing Organisational Learning Processes
Języki publikacji
Abstrakty
Autor przedstawia proces organizacyjnego uczenia się, rozbijając go na podprocesy: uczenie się tradycyjne, empiryczne i cybernetyczne. Opisuje ich wzajemne relacje oraz elementy, które istnieją na określonych poziomach przedsiębiorstwa: pracownik, zespół, organizacja. Zwraca także uwagę na podstawowe bariery, które mogą się pojawiać w trakcie uczenia się organizacyjnego.
In this article, the author looks at the essence of organizational learning processes and their implementation. He treats the organizational learning process as one composed of three sub-processes: traditional, empirical and cybernetic learning. The author describes the reciprocal relationships and processes that exist at specific levels of an enterprise: the employee, the team and the organization. The author likewise addresses the issue of fundamental barriers which can appear in the case of organizational learning. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Clements P. [1996], Myśl pozytywnie. Poradnik dla menedżerów, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Dwojacki P., Nogalski B., Sikorski C. [1999], Zarządzanie w nowych czasach, "Przegląd Organizacji", nr 9.
- Farr K. [2000], Organizational Learning and Knowledge Managers, "Work Study", nr 1.
- Kamiński R. [1999], Organizacja wirtualna - wady i zalety, "Przegląd Organizacji", nr 5.
- Kälin K., Muri P. [1998], Kierowanie sobą i innymi. Psychologia kadry kierowniczej, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Prange Ch. [1999], Organizational Learning - Desperately Seeking Theory? [w:] Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, Sage Publ., London.
- Preskill H., Torres R.T. [1999], The Role of Evaluative Enquiry in Creating Learning Organization [w:] Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, Sage Publ., London.
- Sarvary M. [1999], Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry, "California Management Review", nr 2.
- Tsang E.W.K. [1997], Organizational Learning and the Learning Organization: A Dichotomy Between Descriptive and Prescriptive Research, "Human Relations", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012587