Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Global Product as a Symptom of the Globalisation
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono początki i wyjaśniono pojęcie terminu globalizacja. Następnie poruszono problemy strategii marketingowych na rynkach międzynarodowych i standaryzacji produktów globalnych. Rozważano problem marki globalnej produktu i strategii dostosowania produktu do rynków zagranicznych. W zakończeniu wymieniono i krótko zaprezentowano nowe produkty globalne XXI
The widespread movement on the international markets by the companies of all types has created an increasing number of the global or regional product markets. The firm would prefer to standardise as much of the marketing mix as possible across the countries. The standardisation has a number of the benefits, including the promotional costs, and the easier transfer of the ideas and experience, as well as the coordination and control of the international operations. on the other hand, there are the numerous barriers to the standardisation, ranging from the regulating to differing the consumer preferences. (short original abstract)
Rocznik
Strony
51--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012631