Czasopismo
2002
|
nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
|
77--93
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Główne założenie prezentowanego artykułu zakłada, iż w długiej perspektywie czasowej kultura organizacji może i powinna być modyfikowana zgodnie z wymogami przyjętej przez firmę strategii. Rozważania rozpoczyna charakterystyka kultury organizacji - jej istoty, znaczenia i wpływu na pracę menadżera. Dalsza część referatu prezentuje proces zmian kultury - jego etapy i metody. (abstrakt oryginalny)
The main aim of this paper is to prove the hypothesis, that in long-term perspective organisational culture could be changed by managers according to the demands of strategy. Paper starts with description of organisational culture - what it is, and why it is worth to be an object of interest. Second part present the process of changing organisational culture - its phases an methods. (original abstract)
Rocznik
Strony
77--93
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Gableta M., (1998): Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Koźmiński A., Piotrowski W., (1995): Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
- Pietkiewicz E., Kałużny S., (1993): Bankowcy, dobre obyczaje, PWE, Warszawa.
- Shein E.H., (1984 nr 25): Comming to a new awareness of organisational culture, Sloan Management Review.
- Steiman H., Schreyogg G., (1992): Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
- Strategor, (1995): Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012720