Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Knowledge Evaluation in the Modern Distance Learning Process
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy problemów oceny wiedzy studentów w edukacji zdalnej. Omówiono program nauczania LearningSpace, wykorzystywany jako narzędzie do opracowywania i przeprowadzania kursów nauczania na odległość. Skoncentrowano się na formach egzaminów i ocenie uczestników, sformułowano również wskazówki dotyczące ocen w edukacji zdalnej.
Distance learning seems to be more and more attractive way of improving education in many fields. LearningSpace as an application of Lotus Notes offers very advanced environment to develop and put into practice courses that can train skills for different sorts of novices and professionals. Five specialised Lotus databases allow students to engage in problem solving activities, topical discussions, and classroom activities that incorporate the richness of group learning. One of them -the Assessments Manager is an evaluation module for instructors and students to evaluate progress in teaching incl. students' self-assessing. The paper aims to describe evaluation aspects of LearningSpace stressing advantages and disadvantages of the implemented techniques. We propose some guidelines useful in preparation and performance of tests, exams and the like. This way, interactiveness and self-assessing may improve the educational system. Two of the courses designed for MBA studies: "Business Plan Preparation" and "Information Technology and Management" illustrate usability of this environment. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
76--84
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Gładysz T. Hauke K., Owoc M.: Ocena wiedzy jako funkcja edukacji zdalnej: Materiały z konferencji "Pozyskiwanie wiedzy z baz danych", zorganizowanej przez Katedrę Systemów Sztucznej Inteligencji. Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu. Turawa 19-21.05.2000. "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 850. Wrocław: Wyd. AE 2000.
- Haugen H.: Multimedia Learning Environment: An Educational Challenge. [w:] Interactive Multimedia Learning Environments. Red. M. Giardinia. "Human Factors and Technical Considerations on Design Issues". Berlin: Springer-Verlag 1992.
- Hedberg J., Alexander S.: Implementation and Evaluation: The Forgotten End of Interactive Multimedia Devolopment. Referat wygłoszony na Konferencji APITITE, Brisbane 1994.
- Lotus. LearningSpace 2.5. Release. Instruktor Guide. Lotus Development Corporation, 55. Cambridge Packaway 1998.
- Nycz M., Smok B.: Intelligent Teacher's Supporting System Conceptual Model. Materiały z Międzynarodowego Seminarium w Krzyżowej. Polska 1999.
- Schreurs K., Theunissen M., Owoc M.L., Hauke K.: A Multimedia Warehouse Supporting On-Line Learning via Internet. Materiały konferencyjne na EUROMEDIA2000, Antwerpen.
- Spronk B.: Distance and Supported Open Learning: An Overview. [w:] Distance & Supported Open Learning. Worldwide Edition. Hobsons Publishing PLC 1998.
- Wood H.: Designing Study Materials for Distance Students. http://www.csu.edu.au.division/oli/olird/occpap17/design.htm.
- Yates S.: Distance Educational Guidelines. Centre for Educational Advancement. http://ceacurtin.edu/deguidesection-1.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012805