Warianty tytułu
The Elements of Product Strategy in Managing a Firm
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem zainteresowania autorki jest produkt dla którego przedsiębiorstwa tworzą strategię. Autorka wyjaśnia istotę zadań wykonywanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa w celu określenia właściwych parametrów strategii produktu oraz określeniu działań w celu skutecznego zarządzania produktem.
The object of interest in this article is above all the product for which enterprises formulate a strategy in connection with the firm`s general strategy in connection with the firm's general strategy. The aim of this study is to discuss: the concept of product strategy, with is interpreted differently by various authors, a characterisation of features constituting the structure of product strategy. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
159--180
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J. [1999], Strategie marki w marketingu międzynarodowym. Pomocnicze materiały dydaktyczne, AE w Krakowie, Kraków.
- Amber T. [1999], Marketing od A do Z, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Assael H. [1985], Marketing Management. Strategy and Action, Kent Publ. Co., Boston.
- Barańska-Fischer M. [1996], Wybrane zagadnienia marketingu, ZN Politechniki Łódzkiej. Łódź, nr 740.
- Beard C. [1993], Easingwood C., Market Launch Strategies for Technology Intensive Products and Processes, Blackwell Business, Oxford.
- Bloos J. [1992], Marketing praktyczny, Wyd. Buyar Marketing, Warszawa.
- Castenow D. [1996], Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa.
- Daszkiewicz A., Dobiegala-Korona B. [1998], Opakowanie. Instrument marketingu, CIM. Warszawa.
- Dayan A. [1985], Marketing, Paris.
- Marketing Concepts and Strategy [1994], S. Dibb, L. Simkin, W.M. Pride, O.C. Ferrell, Houghton Mifflin, New York.
- Dietl J. [1985], Marketing, PWE, Warszawa.
- Doyle D. [1996], Kontrola kosztów, Signum, Kraków.
- Durlik I. [1996], Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych. cz. II, Placet, Gdańsk.
- Garbarski L. [1995], Procedury plasowania, "Rynek i Marketing", nr 2.
- Garbarski L. [1996], Plasowanie - marketingowy czynnik sukcesu, "Rynek i Marketing", nr I.
- Garbarski L. [1996], Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa.
- Garlicki J. [1997], Pozycjonowanie produktu, "Marketing w praktyce", nr 4.
- Gronroos Ch. [1984], A Service Quality Model and Its Marketing Implications, "European Journal of Marketing", nr 4.
- Gultinan J.P., Paul G.W. [1982], Marketing Management; Strategies and Programs. McGraw-Hill, New York.
- Hansotia B.J., Shaikh M.A, Sheth J.N. [1985], The Strategic Determinancy Approach to Brand Management, "Business Marketing", nr 70.
- Harrigan K.R. [1980], The Effect of Exit Barters upon Strategic Flexibility, "Strategic Management Journal", nr 1.
- Kapferer J.N. [1992], Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, Kogan Page, London.
- Keegan W.J. [1989], Mulitnational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
- Kotler P. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner & ska, Warszawa.
- Kotler P. [1988], Marketing Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Yersey.
- Kotler P. [1980], Principles of Marketing, Prentice-Hall, New Jersey.
- Kreikebaum H. [1996], Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
- Leksykon przedsiębiorcy [1996], pod red. A. Szplita, Politechnika Świętokrzyska, Kielce.
- Levitt T. [1969], The Marketing Mode, Mc Graw-Hill, New York.
- Marketing [1998], K. Przybylowski, S.W. Hartley, R.A. Kerin, W. Rudelius, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
- Mruk H., Rutkowski I.P. [1994], Strategia produktu, PWE, Warszawa.
- Niestrój R. [1997], Struktura marketingu -mix [w.*] Wybrane zagadnienia marketingu, AE w Krakowie, Kraków.
- Obłój K. [1994], Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
- Obłój K., Trybuchowski M. [1995], Zarządzanie strategiczne [w:] Zarządzanie. Teoria i praktyka, pod red. A.K. Koźmińskiego, W. Piotrowskiego, PWN, Warszawa.
- Penc-Pietrzak I. [1998], Strategie biznesu i marketingu, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków.
- Podstawy marketingu [1999], pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków.
- Podstawy marketingu [1999], pod red. H. Mruka, AE w Poznaniu, Poznań.
- Porter M.E. [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
- Pride W.M., Ferrell O.C. [1987], Marketing Basic Concepts and Decisions, Houghton Mifflin, Boston.
- Prymon M. [1994Marketingowe zarządzanie firmą, Wyd. Educator, Częstochowa.
- Prymon M. [1996], Umiejętność lokowania produktu na rynku, "Marketing w praktyce", nr 5.
- Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna [1994], pod red. T. Gołębiowskiego, PWN, Warszawa.
- Rymarczyk J. [ 1996], Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
- Siuta B. [1996], Strategia zarządzania produktem, Wyd. TNOiK, Bydgoszcz.
- Skuteczne strategie [1997], W. Bień, B. Dobiegał a-Korona, M. Duczkowska-Piasecka, S. Kasiewicz, Z. Pierścionek, CIM, Warszawa.
- Sztucki T. [1994], Marketing. Sposób myślenia. System działania. Teoria i praktyka marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
- Thomas M.J. [1998], Podręcznik marketingu, PWN.
- Urbanowska-Sojkin E. [1998], Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE w Poznaniu, Poznań.
- Yip G.S. [1996], Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa.
- Zarządzanie strategiczne [1998], pod red. R. Krupskiego, Wrocław.
- Żurawik B., Żurawik W. [1996], Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012825