PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 574 | 181--199
Tytuł artykułu

Wprowadzenie do metodyki projektowania strategii produkcyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
An Introduction to the Methodology of Production Strategy Planning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano opcję, której zastosowanie powinno zapewnić przygotowanie efektywnej strategii produkcyjnej. Omówiono strategiczny wymiar zarządzania produkcją oraz zasady rządzące opracowaniem programu produkcyjnego. W zakończeniu przedstawiono propozycję procedury umożliwiającej zaprojektowanie wariantu strategii produkcyjnej zapewniającego osiągnięcie celów wyznaczonych przez globalną strategię działania przedsiębiorstwa.
EN
Developing a global strategy for an enterprise today requires not only taking into account its resources, but also a certain flexibility of action, so that the enterprise can adjust its operations to a rapidly changing environment. Such a strategy likewise establishes a certain framework for the operation of the enterprise`s various functional areas. The aim of applying both the production strategy planning procedure discussed above and the principles governing the elaboration of a production programme is to prepare a strategic option and along with them achieve the long-term goals set within the framework of its global strategy. (short original abstract).
Rocznik
Numer
Strony
181--199
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Durlik I. [1996], Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych. Strategie organizacji i zarządzania produkcją, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Hanusz T. [1972], Planowanie wykonawcze produkcji w przedsiębiorstwie przemysłowym. PWE, Warszawa.
  • Karlof B. [1992], Strategia biznesu. Koncepcje, modele-przewodnik, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Kotler Ph. [1994], Marketing. Planowanie, analiza, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka. Warszawa.
  • Muhlemann AP., Oakland J.S., Lockyer K.G. [1995}, Zarządzanie. Produkcja i usługi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Organizacja i zarządzanie. Zarys problematyki, [1986], pod red. A. Stabryły i J. Trzcienieckiego, PWN, Warszawa.
  • Penc J. [1997], Strategiczne czynniki sukcesu, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, nr 6.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, [1997] pod red. J. Lichtarskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna [1994], pod red. T. Gołębiowskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stabryła A. [1997], Podstawy zarządzania firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa. Kraków-Kluczbork.
  • Stoner J.A.E, Wankel C. [1992], Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Towarnicka H. [1998], Strategia inwestycyjna przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Urbanowska-Sojkin E. [1999], Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody [1998], pod red. R. Krupskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zbichorski Z. [1975], Ekonomika i organizacja produkcji, Książka i Wiedza, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012826

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.