PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 18 | nr 886 Wybrane aspekty zarządzania | 22--26
Tytuł artykułu

Tożsamość organizacyjna i jej uwarunkowania

Warianty tytułu
Conditions of Organizational Identity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano uwagi dotyczące pojęcia tożsamości. Pojęcie to daje większą możliwość rozpoznawania problematyki gry o władzę, prawomocności przedsiębiorstwa, a także pozwala na rozważanie aspektów ideologicznych mających wpływ na funkcjonowanie organizacji.
EN
Following the literature the Author has presented in the paper organizational identity and its conditions. Organizational identity is a share for all employees and customers the kind of view organization as a one of social system, which is distinguishing from environment. Organizational identity created the social space of organization in which have exited and mixed elements: economics, technical, ideological and strategy, which have decided zbout of how is organization and how is the people point of view of organization. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Duton J., Dukerich J., Harquail C.: Organisational images and member identification. "Administrative Science Quarterly" 1994 nr 39, s. 239-263.
  • Konecki K.: Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw. Studium socjologiczne. Łódź: Wyd. UŁ 1994.
  • Konecki K.: Uwarunkowania tożsamości organizacyjnej. Referat wygłoszony na konferencji naukowej "Socjologia gospodarcza sensu largo. Badania i dydaktyka", Łódź 11- 12 lutego 1999.
  • Obłój K.: Konkurencja i zachowania strategiczne. Ograniczenia w postrzeganiu konkurencji i ich wpływ na zachowania strategiczne. "Master of Business Administration" 1998 nr 4, s. 19-22.
  • Sarason Y.: A model of organizational transformation: The incorporation of organizational identity into a structuration theory framework. Academy of Management Journal, Best Papers Proceedings 1995, s. 47-51.
  • Stalewski T., Łucewicz J.: Socjologia organizacji. Zagadnienia wybrane. Wrocław: Wrocławska Oficyna Nauczycielska 1994.
  • Strategor. Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE 1999.
  • Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. Warszawa: PWN 1971.
  • Tichy N., Devanna M.A.: The Transformational Leader. New York: J. Wiley 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012878

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.