Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Customer Oriented Process Management as One of the Concepts of Polish Enterprises Development
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono zmodyfikowane podejście do tematu business process reengineering. Analizie poddano literaturowe przykłady firm wdrażających zarządzanie procesami, cztery firmy średnie i jedno duże polskie przedsiębiorstwo. W dalszej części autor przedstawił charakterystykę metody zarządzania procesami zorientowanymi na klienta.
This article concerns the new trends in business process reengineering based on the author's practical experience in Polish firms as well as on foreign literature covering this problem. The paper describes also the steps of achieving incremental improvement in not a radical, fundamental way. The main conclusion seems to be that efficient implementation of process management in Polish enterprises requires continuous improvement rather then radical, intensive support of top management and training of operation staff. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
135--147
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Davenport Th.: Process Innovation - Reengineering Work throught Information Technology. Boston: Harvard Business Scholl Press 1994.
- Edgar K.G.: Clienting. Warszawa: Placet 1993.
- Hammer M., Champy J.: Reengineering the cooperation. New York: Harper Business 1993.
- Hammer M., Champy J.: Reengineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: NMI Warszawa 1996.
- Manganelli R.L., Klein M.M.: The Reengineering Handbook - A Step by Step, Guide to Business Transformation. New York AMACOM, 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012889