Czasopismo
2002
|
nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
|
263--271
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka poruszyła problem budowy przedsiębiorstwa opartego na wizji przyszłości. O tworzeniu strategii przyszłego rozwoju firmy, decydują kolejne czynniki: zasady zarządzania strategicznego, charyzma menedżera, koncepcja zarządzania wiedzą, kultura organizacyjna, komunikacją wewnątrz przedsiębiorstwa.
The article presents a few selected factors of company's competitiveness. Among them the author includes: respecting the rules of strategic management, the organization's culture and values and knowledge management. Strategic management should contribute to the creation of the so-called "strategic architecture" and of flexible organizational culture, as well as it should improve the use of knowledge management for the purpose of solving the company's emerging problems. The article also presents the managers' desired and actual characetristics. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
263--271
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Armstrong M., (1998): Zarządzanie zasobami ludzkimi - strategia i działanie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Cooper R., Sawaf A., (2000): EQ inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio EМKA, Warszawa.
- Fazlagić A., (2001): Brokerzy wiedzy, Manager nr 2.
- Hamel, Prahalad, (1999): Przewaga konkurencyjna jutra. Warszawa, Business Press.
- Kiełczewski S., (1998): Zarządzanie strategiczne, za: Szczepanik R., Stosunek pracowników do firmy, "Praca-Gazeta", nr 2.
- Kubacka-Góral K., (2002): Zarządzanie wiedzą - podstawą przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa [w:] Zarządzanie firmą w społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo AE Kraków.
- Kubacka-Góral K., (2001): Kapitał intelektualny firm a sukces w czasach burzliwych zmian, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu, "Prace Naukowe AE Wrocław" nr 916, Tom I, Wrocław.
- Rakowska A., (2000): Polski menedżer ostatniej dekady, [w:] Zarządzanie wiedzą а procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo AE Kraków.
- Wawrzyniak B., (1989): Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
- Zarządzanie na Świecie (2000): Jak lepiej wykorzystać wiedzę w przedsiębiorstwie, nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013004