Czasopismo
2002
|
157 Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce
|
429--439
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Identyfikacja szans i zagrożeń pozwala na lepsze ukierunkowanie decyzji dotyczących w szczególności wprowadzenia do firmy nowych rozwiązań, do których zalicza się telepraca. W niniejszym artykule podjęto próbę ustalenia najważniejszych czynników, jakie musi rozważyć firma zamierzająca wdrożyć telepracę w celu usprawnienia swojej działalności. Jest to niejako analiza SWOT ze szczególnym uwzględnieniem warunków na zewnątrz firmy. Skrót SWOT pochodzi od pierwszych liter angielskich wyrazów: Strengths (siły, atuty), Weaknesses (słabości), Opportunities (szanse, okazje), Threats (zagrożenia). Przedstawiono także wyniki badań dotyczących dotychczasowego zastosowania telepracy. (abstrakt oryginalny)
Identification of opportunities and threats allows making better decisions, especially when decisions concern implementation in a company new ideas like for example telework. In the paper were identified the main factors, which should be discussed in a company planning implementation of telework for improvement of its activity. It can be treated as some kind of SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analysis. Results of survey concerning present applications of telework were also presented. (original abstract)
Rocznik
Strony
429--439
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- "ePolska - Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2001 - 2006, Ministerstwo Łączności, VI 2001.
- "Internet w firmie - firma w internecie", Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, X-XII 2001
- Koptas-Górzańska G. "Europa nam ucieka. Posady z przyszłością", Rzeczpospolita, maj 2000
- Kucharski D. "Perspektywy telepracy w Polsce" - Raport Fundacji Centrum Promocji Kobiet, 2000
- Niestrój R. "Zarządzanie strategiczne", PWN, Warszawa 1996
- Piasecki B. i in., "Ekonomika i zarządzanie małą firmą", PWN, Warszawa-Łódź, 1998
- Tadeusiewicz R. "Społeczność internetu", Exit, Warszawa 2002
- "II Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet", Katedra Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie, http://badanie.ae.krakow.pl
- http://niedzpld.rzeszow.opoka.ora.pl/varia/internet/nowagospodarka.html
- http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk33.php
- http://www.telepraca.org
- http://www.edi.pl/informacje/rozne/programy.php3
- http://www.teleworker.nildram.co.uk/Opportunities.htm
- http://www.exporter.pl/zarzadzanie/patrz_rowniez/unia_7_msp_polityka.html
- http://www.nua.ie/surveys/how_many_online/europe.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013006