PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 157 Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce | 441--453
Tytuł artykułu

BENE-BUS BENchmarking of E-BUSiness Solutions for Western and Eastern European SMEs

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W czasie gdy Unia Europejska przymierza się sprostać ogromnemu wyzwaniu jakim jest jej kolejne poszerzenie, współpraca miedzy krajami członkowskimi i stowarzyszonymi nabiera szczególnego znaczenia. Bliska współpraca powinna przebiegać na poziomie politycznym i gospodarczym w dziedzinach takich jak transfer wiedzy, adaptacja modelu zrównoważonego wzrostu, podnoszenia konkurencyjności oraz tworzenia nowych możliwości dla wszystkich uczestników współpracy. Z tego punktu widzenia, rozwiązania handlu elektronicznego (e-commerce) mogą wspierać strategię w kierunku wprowadzania zmian, jednak adaptacja tychże rozwiązań, głównie przez małe i średnie przedsiębiorstwa, powinna być dobrze przeprowadzona i być efektem dobrze przemyślanych decyzji. Projekt BENE-BUS wychodzi naprzeciw tym potrzebom i ma na celu dostarczyć firmom Europy Środkowej i Wschodniej nowoczesnych modeli oceny i narzędzi, które ułatwią im wdrażanie rozwiązań e-biznesu. (JW)
EN
While the European Union is launching its main challenge through the next enlargement the co-operation between the EU member states and the Associated countries is becoming more and more critical. A closer collaboration is thus expected at economic and political level in terms of knowledge transfer, adoption of models of sustainable growth, increasing of competitiveness and development of novel opportunities for the players. Under this framework e-commerce solutions can support the strategy towards the change but their adoption, mainly by the SMEs, should be well established and as a result of an informed decision. The BENEBUS project is in line with this approach being mainly focused to provide the Eastern and Western European SMEs with innovative assessment models and benchmarking tools aimed at improving their way to approach e-business implementation. (original abstract)
Bibliografia
  • Olsen R.F., Ellram L.M., "A Portfolio Approach to Supplier Relationships", Industrial Marketing Management, n. 26, 1997, pp.101-113.
  • Kraljic P., "Purchasing Must Become Supply Management", Harvard Business Review, n. 61, 1983, pp. 109-117.
  • Corbett C.J., Blackburn J.D., Van Wassenhove L.N., "Partnerships to Improve Supply Chains", Sloan Management Review, Summer 1999, pp.71-82.
  • De Maio A., Maggiore E., Organizzare per Innovare. Rapporti evoluti clienti fornitori, ETASLIBRI, 1992 (in Italian).
  • Ellram L., "Partnering pitfalls and success factors", JOPM, Spring 1995.
  • Pyke D.F., "Matching B2B E-Commerce To Supply Chain Strategy", Supply Chain Management Review, special global supplement, July/August 2000, pp. 16-19.
  • Stuart I., Deckert P., McCutechon D., Knust R., "A Leveraged Learning Network", Sloan Management Review, Summer 1998, pp. 81-93.
  • Cagliano R., Sassatelli M., Savoldelli A., "Supply Network Reengineering: some evidence from the field", in Proceedings of SMEs, The Supply Chain and The Global Market, Coventry University, 1999.
  • Timmers P., "Business Models for Electronic Markets", EM - Electronic Markets, vol. 8, n. 2, 1998.
  • Kaplan S., Sawhney M., "e-Hubs: the new B2B marketplace", Harvard Business Review, May/June 2000, pp. 97-103.
  • Project AD APT-CASCADE - Migliorare le reti di fornitura: sviluppo delle competente e delle opportunité tecnologiche on Internet: http://www.cascade-net.com (in italian).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013008

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.