Czasopismo
2002
|
157 Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce
|
483--495
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono tradycyjne i współczesne koncepcje marketingowego systemu informacyjnego (SIM). Ukazano podstawowe funkcje SIM i korzyści wynikające z implementacji tej klasy systemów. Wskazano na decydujące znaczenie rewolucji internetowej w globalizacji funkcji marketingowych. (abstrakt oryginalny)
The article presents traditional and modern concepts of a Marketing Information System (MkIS). Explored are basic functions and benefits of the implementation of MkIS. The paper points to the importance of the Internet revolution in the processes of globalization of marketing functions. (original abstract)
Rocznik
Strony
483--495
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Duliniec E.: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem; PWN, W-wa (1999)
- Hoffman E., Kroll E.: FYI on "What is the Internet"; Network Working Group Request for Comments [gopher://dsl.internic.net/00/fyi/fyi20.txt] (1993).
- Hoffman D.L., Novak T.P.: Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment: Conceptual Foundations, (1995) [http://moe.ogsm.vanderbilt.edu/cmepaper.revision.july11.1995/cmepaper.html]
- Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola; Gebethner i Ska, Warszawa (1994)
- Marshall K.P., LaMotte S.W.: Marketing Information Systems: a Marriage of Systems Analysis and Marketing Management; Journal of Applied Business Research, Vol.8, No. 3, Summer (1992)
- Nowicki A.,: Systemy informacyjno-decyzyjne zarządzania; Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu red. (1991)
- Otto M.: Marketing; Wyd. Spółka "Gratis", Wrocław (2000)
- Penc-Pietrzak I.: Strategiczne zarządzanie marketingiem; Wydawnictwo Key-Text, Warszawa (1999)
- Postma P.: The New Marketing Era. Marketing to the Imagination in a Technology-Driven World; McGraw-Hill, New York (1999)
- Smith S.V., Brien R.H., Stafford J.E.: Readings in Marketing Information Systems; Houghton Mifflin, Boston (1968)
- Talvinen J.M., Saarinen T.: MklS Support for the Marketing Management Processes: Perceived Improvements for Marketing Management; Marketing Intelligence and Planning (1995), Vol.13, No. 1.
- Thomsen M.: Advertising on the Internet; Dissertation submitted to The University of Westminster for the Masters Degree in Marketing, September (1996)
- Unold J.: Systemy informacyjne marketingu; Wyd. Naukowe AE we Wrocławiu (2001)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013011