Czasopismo
2002
|
nr 941, t. 2 Agrobiznes 2002 : przemiany w agrobiznesie i obszarach wiejskich oraz ich następstwa
|
254--259
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Some Conditions of Strategic Decisions in Fruits and Vegetable Industry Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Zaprezentowano niektóre z ograniczeń zastosowania koncepcji zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach przemysłu owocowo-warzywnego wypływających ze specyfiki sektora, jak również postrzegania tej koncepcji przez menedżerów w branży.
Modern management is based on observation of practice. Strategic management is supposed to eliminate of uncertainty and guide to dynamism and market success. Paradoxically - uncertainty is the cause of barriers to use modern management in fruits - vegetable companies, just like strategic management. The ignorance of principles strategic management, problems of raw materials, poor financial condition a lot of companies, and first at all concentrating on current issues - reduce the currently and future market positions of companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
254--259
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Koenig G.: Management strategique. Vision, manoevres ae tactique. Nathan, Paris. 62. 1990.
- Krajewski K.: Logistyka łańcucha dostaw owoców i warzyw. Życie Handlowe, nr 10. 1998.
- Penc J.: Strategie zarządzania. Placet. Warszawa. 1994.
- Rynek owoców i warzyw: Raporty rynkowe. IERiGŻ, nr 16. 2000.
- Stempin S., Jokiel G.: Doskonalenie funkcji zaopatrzenia a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Materiały konferencyjne "Uwarunkowania konkurencyjności restrukturyzowanych przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej, część II, AE. Poznań. 1999.
- Szczepaniak I., Nosecka B.: Stan i perspektywy przetwórstwa owocowo-warzywnego. Sektor soków i napojów. IERiGŻ. Warszawa. 1997.
- Zbyd M.: Prakseologiczne sprawdziany decyzji. Prakseologia, nr 3-4. 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013321