Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Analysis of Business Fluctuations on Banking Services in Poland in 1992-2002
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule dokonana została analiza wahań koniunktury na rynku usług bankowych w latach 1992-2002, w zakresie kolejnych wielkości: liczby obsłużonych klientów, wartości pozyskanych przez banki środków, wartości depozytów złotowych i walutowych, oprocentowania depozytów, wartości udzielonych przez banki kredytów, wartości kredytów złotowych i walutowych, oprocentowania kredytów, wartości kredytów nie spłaconych, wartości pozostałych usług bankowych. Podstawą analizy wahań koniunktury były wyniki cokwartalnych badań koniunktury na rynku usług bankowych, prowadzonych od 1992 roku przez Katedrę Badań Marketingowych AE w Poznaniu wraz z Zakładem Badań Marketingowych INFOMARKT. Syntetyczna ocena koniunktury na rynku usług bankowych w Polsce została porównana z wynikami badań prowadzonych na rynku usług ubezpieczeniowych.
Banking services is one of the most dynamic markets in Poland. However, the rate of growth of this market has been inconstant according to the results of quarterly business tendency surveys, which have been conducted by the Marketing Research Department of the Poznań University of Economics since 1992. By the end of 1996 progressive increases for most market indicators were observed. However, since then increases started to be digressive. This tendency towards decreasing rate of growth was the result of the overall economic situation. During the period tested, there were differences in number, length, and magnitude of the phases of business cycles on the deposit and savings services markets. One can also observe differences in business cycles in he foreign exchange and the Polish zloty services markets. (original abstract)
Rocznik
Strony
17--32
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013434