Warianty tytułu
The Certification of Quality Management System in an Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Certyfikacja oznacza pisemne potwierdzenie zgodności z określonymi wymaganiami, dokonane przez trzecią stronę, czyli uznaną na rynku przez odbiorców, niezależną od dostawcy, wiarygodną instytucję rzeczoznawczą, wydająca certyfikat na podstawie własnego audytu, celem wykazania, że zapewniony został odpowiedni stopień jakości. Certyfikacja systemu zarządzania jakością jest poświadczeniem, że system zarządzania w przedsiębiorstwie jest zgodny z wymaganiami norm ISO 9001:2000. Autorka omówiła czego dotyczą normy w systemie zarządzania jakością oraz wymieniła dwanaście stowarzyszeń certyfikujących, działających na polskim rynku. Przedstawiła etapy procesu certyfikacji systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji oraz korzyści jakie daje uzyskanie takiego certyfikatu. Autorka podkreślił, że w dobie globalizacji i integracji Polski z Unią Europejską, posiadanie certyfikatu systemu zarządzania jakością staje się nieodzownym elementem działania i rozwoju polskiego przedsiębiorstwa.
The article presents issues concerning the certification of quality management system in an enterprise according to the requirements of the International Standard ISO 9001:2000 (PN-EN ISO 9001). The list of presented matters covers: the basis of certification, the overall requirements of the 9001, the reasons for certification of quality management system and the circumstances of choosing a certifying institution, the course of the certification process, the benefits of certification. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
57--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013481