PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 32 | 172--181
Tytuł artykułu

Zmiana kultury organizacyjnej w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Changes in Organisational Culture While Implementing Company's Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie zmiany kultury organizacyjnej w procesie dostosowania jej do wymagań strategii przedsiębiorstwa w kontekście uwarunkowań okresu transformacji lat 90. Kultura organizacyjna jest traktowana jako krytyczny czynnik wdrażania strategii, a jej zmiana jako proces. Przedstawiono dwa rodzaje zmiany kulturowej: rewolucyjną i ewolucyjną. Szczególny nacisk położony jest na wszechstronną diagnozę kultury już na etapie planowania zmiany strategii, nakreślenie wizji zmiany wartości i norm organizacji, zaangażowanie naczelnego kierownictwa pełniącego rolę przywódców oraz odpowiednia komunikację zmiany. (fragment z tekstu)
EN
Organisational culture is perceived as a critical factor in strategy implementation; changing this culture is a lengthy process. There are two ways of approaching culture in terms of change - revolution or evolution. It is of utmost importance to have a multidimensional assessment of culture even at the very early stage of designing change of strategy as well as to have a vision for the change of organisation's values and norms. Moreover, full involvement of top management is required and the adequate communication of change is necessary. The article aims at presenting how organisational culture was changing when company implemented its strategy under the 90s' transformation conditions. (JW)
Rocznik
Numer
Strony
172--181
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.