Warianty tytułu
Scaling the Functional Attributes of Mineral Water Using the MDS Method
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedmiotem badań są obiektywne cechy użytkowe wód mineralnych, do skalowania których wykorzystano metodę MDS (multidimensional scaling). Przeprowadzono badanie 10 wód mineralnych najczęściej oferowanych w sprzedaży i poddano analizie te cechy użytkowe na które zwraca uwagę nabywca w trakcie dokonywania zakupów.
This paper looks at how the objective functional features of mineral water can be scaled using multi-dimensional scaling. At the beginning of her paper, the author presents a brief description of the mineral water market. Part two is empirical in character. In her analysis, the author focuses on the functional features of ten mineral water products and on this basis makes a comparison between them. The results are presented with the help of perception maps, tree diagrams and profit analysis. The Statistica software package was used for the data analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--86
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Grabiński T. [1992], Metody taksonometrii, AE w Krakowie, Kraków.
- Kucharski M. [1996], Aktualności przemysłu rozlewniczego butelkowanych naturalnych wód mineralnych w Polsce, Butelkowane naturalne wody mineralne - Informator rozlewni.
- Mirek J. [1999], Skalowanie wielowymiarowe jako metoda segmentacji rynku [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku. Materiały z II Warsztatów Metodologicznych, pod red. S. Mynarskiego, AE w Krakowie, Kraków.
- Nie boimy się konkurencji - Rozmowa z Markiem Sygnowskim, prezesem zarządu Spółdzielni Pracy Społem - Mazowszanka w Warszawie [1997], "Nowe Życie Gospodarcze", nr 51/52,21/28 grudnia.
- Prosto z rynku, Woda życia [1998], Marketing Polska, lipiec/sierpień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013536