Warianty tytułu
The Attitudes of Internet Users Towards the Electronic Banking
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące postaw użytkowników Internetu w Polsce wobec jednego z rodzajów bankowości elektronicznej - usług bankowych oferowanych za pośrednictwem sieci komputerowej (home banking, internet banking). W załączeniu umieszczono kwestionariusz ankiety. Jak wskazują wyniki badań, istnieje duża grupa potencjalnych klientów - młodych, wykształconych i pozytywnie nastawionych do innowacji.
The article presents the results of Internet survey "The attitudes of Internet users towards the electronic banking". The results show that the critical issue for Polish e-banking nowadays is informing potential customers that electronic transactions are safe and convenient. There is a group of young people who tend to accept innovations easily and in the future they may become very attractive for internet banks. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
123--137
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bagatelj Z., Vehovar V.: Technical and Methodological Issues in WWW Surveys; http://www.ris. org/ris98/stlouis/index.html.
- Coomber R.: Using the Internet for Survey Research. "Sociological Research Online" 1997 vol. 2 no. 2, http://www.socresonline.co.Uk/2/2/2.html.
- eBanki, http://www.ebanki.pl.
- Irek A.: Bez barier. "Bank" 1998 nr 1.
- Korenik D.: Zarys bankowości elektronicznej. [w:] Operacje i procedury bankowe. Red. E. Bogacka-Kisiel. Wrocław 2000.
- Net-Only Banks Becoming a Competitive Factor. "Online Banking Report" 2000 no. 57&58.
- Porębska-Miąc T.: Elektroniczna bankowość. Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 797 (1998).
- Rogers E.M.: Diffusion of Innovations. New York 1995.
- Transforming Consumer Banking Through Internet Technology, http://dynamicnet.net/news /white_papers/ /internetbanking.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013754