Warianty tytułu
Knowledge Management in Relation to the Company Value
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka opisała istotę zarządzania wiedzą oraz jego wpływ na kształtowanie wartości współczesnego przedsiębiorstwa. Wskazała, że zarządzanie wiedzą to ważny czynnik warunkujący sukces rynkowy firmy działającej w sytuacji ciągłych zmian i konkurencji. Dalej autorka określiła, czym jest wartość firmy i jakie są jej wyznaczniki. Pokazała sposób wyceny wartości niematerialnych przedsiębiorstwa i omówiła istotę oraz elementy kapitału intelektualnego. Następnie pokazała istotę zarządzania przez wartość. Przedstawiła relacje jakie zachodzą pomiędzy zarządzaniem wiedzą, a wartością przedsiębiorstwa.
This article focuses on the essence of knowledge management (KM) and how KM influences the value of a company. It states that KM is an indicator of market success for a company functioning in conditions of competition and change. The article introduces the company value definition and addresses value determinants. In the article there are presented some non-material value evaluation methods in a company and finally, the essence and some elements of the intellectual capital. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
37--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013791